Dexter Aslında Gerçekmiş!


Dexter Aslında Gerçekmiş!

Aslında Dexter karakterinin gerçekten esinlenilmiş biri olduğunu biliyor muydunuz?

2 hafta önce Florida'da Manuel Pardo isimli idam edilen bir seri katilden sonra ortaya çıktı... TV yıldızı Dexter Morgan'ın gerçek yaşamdaki muhadilini bulan ise seri katiller üzerine bir uzman olan Fransız Stéphane Bourgoin. Dünyadaki en bilinen seri katil uzmanlarından birisi de diyebiliriz...

Bu iddiayı ortaya atan Bourgoin'in tezine göre Dexter aslında geçtiğimiz günlerde infaz edilen Florida eyaletinde 26 yıl önce 9 kişiyi öldüren eski polis memuru Manuel Pardo. 


Günün Fırsatı


Pardo Kim?

1986'da 92 günlük bir sürede 6 erkek ile 3 kadını öldüren Pardo, kurbanlarının fotoğraflarını ve cinayetlerin ayrıntılarını günlüğünde kaydetmişti. Pardo, kurbanlarına ait kredi kartlarını kullanınca yakalanmıştı.

Pardo, idamından önce basın organlarına dağıtılmak üzere bir metin kaleme almış ve öldürdüğü belirtilen 3 kadının ölümünden sorumlu olmadığını ileri sürmüştü.

İdamından birkaç saat önce 11 Aralık'ta bir mektup yazan Pardo, "Hayatım boyunca hiçbir kadına zarar vermedim. Evet 6 erkeği öldürdüm ve bunun için de lanetlendim. 6 ya da 9 ölüm cezası almam hiç bir şey değiştirmez, ancak o 3 kadını ben öldürmedim. Benim savaşım, uyuşturucu trafiği yapan erkeklere karşıydı. Sebep olduğum üzüntü için ailemden özür diliyorum. Siz, bu kabusu hak etmediniz" notunu bırakmıştı.

Hapishanede onlarca kadınla yazışan Pardo, "ölüm hücresindeki Romeo" olarak tanınıyordu. AskMen.com ise bu konuyla ilgili olarak Fransız seri katil uzmanı Stéphane Bourgoin'in görüşlerini aldı. Dexter, Manny Pardo ve soğukkanlı katillerden neden bu kadar etkilendiği yanıtını aradık.

Sizce neden Manny Pardo Dexter'ın ilham kaynağı?

Bence Dexter'ın senaristleri özelliklede Jeff Lindsay bu hikayeden esinlenmiş. 3. sezonda Jimmy Smits trafından canlandırılan Miguel Prado isimli dizi karakterini görünce iki ismi bağdaştırdım. 1991 yılından beri Manny Pardo davasını yakından takip ediyordum. Miami'de 80'lerin sonunda tüm gazete manşetlerine yansıyan bu olay Miami'li Dexter'ın senaristi Jeff Lindsay'in ilgisini çektiğini düşündüm.

Bir diğer benzerlik ise Pardo'nun da tıpkı Dexter gibi Miami Polis Karakolu'nda polis olarak görev yapması. Ayrıca Dexter gibi Pardo'nun da bilgisayarında öldürmek istediği adamların fotoğraflarının bulunması ve onları hatıra olarak tutması dikkat çekiyor. Dexter kurbanlarının kan örneklerini tutarken Pardo ise kurbanlarının cehennemde yanacaklarına inandığı için vücudundan yaktığı bir parçanın küllerini kaplarda saklıyordu.

Pardo'nun kurbanları genelde suçlu insanlar oluyordu, uyuşturucu satıcıları gibi... Öldürdüğü insanlarla ilgili basında çıkan haberleri günlüğünde işlediği cinayetleri yazdığı sayfaların arasında saklıyordu. Bu benzerlikleri ve Miami Polis Karakolu'nu düşününce Dexter'ın aslında Manuel Pardo'dan esinlenildiğini varsayıyorum. 

Sizce de seri katillerin polis geçmişinin olması garip değil mi?

Bencede garip. ABD tarihinin en kanlı seri katillerinden 33 kişiyi öldüren John Wayne Gacy'de bir zamanlar polis olmak istemiş mesela. Manny Pardo'yu duyduğum zaman 34 kadının katili Gerard Schaefer'le röportaj için Florida Eyalet Hapishanesi'nin yolunu tutmuştum. Schaefer'le iki kez röportaj yaptım. Hayatımda tanıdığım en korkunç seri katillerden biri diyebilirim. Onunda geçmişinde Martin Country Şerifi memurluğu var. Ama polis geçmişiyle seri katillik arasındaki bağlantıyı hala çözebilmiş değilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşünceni Paylaş.Sorgulayalım.